زنان وآرایش

چطور زیبا شویم

زنان وآرایش

چطور زیبا شویم

چطور میتوانیم ظاهری خوشکل داشته باشیم

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همه خانم ها دلشان می خواهد پوستی شفاف و درخشان داشته باشند و روز به روز جوانتر شوند! آرزوی خوبی است که می توانید خیلی وقت ها به سادگی به آن برسید.


az-bein-bordane-Acne


به شرط اینکه از دوران جوانی تغذیه خوبی داشته باشید. ورزش و نوشیدن آب کافی را از قلم نیندازید و البته از استرس و نور آفتاب هم دور بمانید. در کنار اینها روش های دیگری هم برای روشن کردن پوست وجود دارند که چهره شما را شاداب و زیباتر نشان می دهند.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

لک صورت از جمله مشکلات پوستی است که خانم ها از آن متنفر هستند و میخواهند هیچ گونه لک صورت وجود نداشته باشد پس با ما همراه باشید:

 لک و مک صورت یکی از مشکلاتی است که خانم ها به واسطه ی ان هزینه های بسیاری صرف می کنند ولی همیشه به نتیجه ی دلخواه نمی رسند.

5ماسک خانگی برای از بین بردن لکه های صورت

برای چند دقیقه هر انچه تا قبل از این انجام می دادید را کنار گذاشته و عادات صحیح زندگی و تغذیه ای را برای برطرف کردن لک و مک پوستتان پیش بگیرید.لک های صورت یکی از دغدغه های مهم خانم هاست.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

روش های گوناگونی برای حجیم و بزرگتر نشان دادن لب ها وجود دارد,از پروتز گرفته تا حجم دهنده های شیمیایی,اما هرکدام از این روش ها عوارض زیادی در بر دارند که باعث میشود شما از انجام آن صرفنظر کنید.




می خواهیم به شما نشان دهیم چگونه با روش های طبیعی مثل استفاده از اسکراب های خانگی و تمرین ماهیچه صورت, لب های بزرگتری داشته باشید.

1) روش اول استفاده از یک مسواک خشک است,به آرامی با مسواک یک سایش مختصر روی لب هایتان انجام دهید,مسواک را به راست و چپ حرکت دهید و به آرامی سلول های مرده روی لب را از بین برده و با افزایش عملکرد گردش خون لب ها را حجیم تر و بافت لب را نرم و لطیف تر کنید,این کار  نباید به لب ها آسیب بزند و حتما به آرانی انجام شود,سپس کمی وازلین را با مقداری عسل مخلوط کرده و روی لب ها قرار دهید.

2) در این روش بدون پرداخت هزینه زیاد برای خرید اسکراب های شیمیایی میتوانید در خانه اسکراب لب درست کنید.

دارچین

یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده حجم دهنده های طبیعی دارچین است که باعث بهبود عملکرد گردش خون در لب ها شده و به یرخی و بر افروختگی آنها کمک میکند,کافیست یک قطره روغن دارچین را به بالم لب یا برق لب خود اضافه کنید و روی لب ها قرار دهید,ابتدا کمی احساس سوزش خواهید کرد اما این اثر به تدریج از بین رفته و تاثیر آن حجم دار شدن لب های شماست.

نعنا

اثر نعنا مانند دارچین است با رایحه متفاوت و خنک تر,کافیست دو قطره روغن نعناع را به یک قاشق وازلین اضافه کرده و برای چند دقیقه روی لب ها قرار دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.باید این کار را بطور منظم و متناوب انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

فلفل هندی

مراقب این یکی باشید,اصلا زیاده روی نکنید چون منجر به سوختگی بیش از حد و التهاب لب ها خواهد شد,یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 20 قطره روغن بادام شیرین مخلوط کزده و دو روغن فلفل هندی به آن اضافه کنید و روی لب ها قرار دهید,روش دیگر استفاده از محلول روغن فلفل هندی ترکیب شده با کمی آب است که بطور خالص روی لب قرار داده میشود,مقدار خیلی کم از این مخلوط ها میتواند نتیجه مطلوب را برای شما ایجاد کند و نیاز به تدوام و تکرار نیست.ترجمه اختصاصی زیبازن دات کام

3) روش های قبل شما را سر در گم کرده یا مواد لازم را در دسترس ندارید؟ با زیبازن همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه با تمرینات مخصوص ماهیچه صورت باعث بزرگتر شدن لب هایتان شوید.

سوت زدن!

آیا تابحال به لب افرادی که از سازهای بادی استفاده میکنند دقت کرده اید,اکثر این افراد دارای لب های درشت هستند زیرا تکرار عمل دمیدن در ساز باعث بزرگتر شدن بافت لب خواهد شد,پس دست بکار شوید و هر روز به مدت 3 تا 5 دقیقه با صدای بلند و به شدت سوت بزنید,قرار دادن لب ها در این فرم و حالت باعث بزرگتر شده آن ها خواهد شد.زیبازن دات کام این تمرین و تفریح را به شما توصیه می کند.



لبخند و بوسه

یک نمرین لذت بخش و شاد برای شما,ابتدا لب های خود را کاملا ببندید حالا با لب های بسته لبخند بزنید,این حالت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید,حالا هر دو لب را به سمت جلو تحت فشار نگه دارید دقیقا مانند وقتی که میخواهید یکی از عزیزانتان را ببوسید,این حالت را نیز برای 5 ثانیه نگه دارید و رها کنید,دوباره لبخند بزنید و ببوسید! باید 20 بار در روز این کار را تکرار کنید,قرار گرفتن جلوی آینه به شما کمک میکند همزمان با انجام این کار درک درستی از ماهیچه ها و عضلات صورت و اطراف لب خود داشته باشید.ترجمه اختصاصی زیبازن دات کام

حرکت و چرخش لب ها از سمتی به سمت دیگر

در این حرکت باید لب های خود را روی هم قرار داده و به هم فشار دهید سپس به سمت راست حرکت دهید و 5 ثانیه نگه دارید,رها کنید, دوباره لب ها را روی هم قرار داده بهم بفشارید و این بار به سمت چپ ببرید و 5 ثانیه نگه دارید.15 بار تکرار کنید و نوبت بعدی را روز بعد انجاک دهید.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

 آکنه یا جوش یکی از بیماری های پوستی است که برخی افراد مستعد آن هستند. هنگامی که منافذ پوست با پوست مرده، چربی، و باکتری انباشته و مسدود شوند، جوش‌هایی به شکل کورک، دانه‌های سرسیاه و کیست بوجود می‌آیند.

 

زمانی که این جوش ها خشک می شوند،جای زخم آن ها بر روی پوست باقی می ماند. در این مطلب قصد داریم شما را با یک لایه بردار طبیعی به نام جوش شیرین آشنا نماییم که در به حداقل رساندن جای جوش ها نقش موثری دارد.

برخی بیماران 2 یا چند نوع از این آثار را همزمان در پوست خود دارند بنابراین دانستن اینکه با چه روش‌هایی می‌توان جای این جوش‌ها را از بین برد، مهم است:

1 لکه‌های قرمز:
ابتدا باید جوش‌های صورت کاملا درمان شوند. لکه‌های قرمز حداکثر 6 ماه به دنبال بهبود جوش‌ها خودبه‌خود برطرف می‌شوند. اگر در برخی موارد مقاوم بودند و خودبه‌خود برطرف نشدند، با لیزر PDL می‌توان آنها را درمان کرد. قبل از این اقدام باید مطمئن شد جوش‌ها کاملا ریشه‌کن شده‌اند.

2.لکه‌های تیره:
ابتدا باید جوش‌های صورت کاملا درمان و از دستکاری جوش‌ها به‌طور جدی پرهیز شوند. کرم‌های لایه بردار راه اول درمان هستند. این کرم‌ها برای جلوگیری از عودکردن جوش‌ها موثرند. راه دوم، در صورت پاسخ نگرفتن از روش اول، پیلینگ یا میکرودرم ابریشن است. قبل از تمام این اقدام‌ها باید مطمئن شد جوش جدید ایجاد نمی‌شود.

3.فرورفتگی سطح پوست:
فقط در برخی از افراد مبتلا به جوش، فرورفتگی روی پوست ایجاد می‌شود و این افراد به‌طور ژنتیکی مستعد این عارضه هستند. راه اول درمان، مصرف آکوتان است. اکوتان جوش‌ها را ریشه‌کن و از به وجود آمدن فرورفتگی‌های جدید پیشگیری می‌کند. آکوتان در بهبود فرورفتگی‌ها کمی موثر است. یک سال پس از مصرف آخرین اکوتان، اگر همچنان جاهای فرورفته باقی مانده بود، بهترین درمان لیزر فراکشنال CO2 است.

البته فررفتگی‌های ناشی از جوش انواع مختلف دارند. برخی مثل دهانه چاه دیواره‌های عمودی و تیز دارند که در این موارد لیزر بهترین روش درمانی است و برخی مثل دره، دیواره‌های شیب‌دار دارند که در این صورت، بهترین راه، ابتدا عمل بازسازی ساب‌سیژن و سپس لیزر خواهد بود. با وجود لیزر فراکشنال CO2، «درم‌ابریشن» و «پانچ» منسوخ شده است.

4.برجستگی روی سطح پوست:
این عارضه کمتر از موارد دیگر شایع است. اگر برجستگی به شکل گوشت اضافه یا «کلویید» در ناحیه بالای کمر و پشت و سینه‌ها ایجاد شود، بهترین راه درمان، تزریق آمپول کورتون همراه لیزر PDL است (باید جلسه‌های مکرر این کار انجام شود)، اما اگر به شکل برجستگی‌های ریز روی چانه یا بینی ایجاد شود، بهترین روش از بین بردن آنها لیزر CO2 معمولی است.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

کمتر خانومی پیدا میشه که موهای بلند داشته باشه و موخوره رو تجربه نکرده باشه. موخوره به یک یا چند شاخه شدن انتهای موها گفته میشه که اگه بهش رسیدگی نشه پیشرفت میکنه و نه تنها باعث ضعیف شدن موها میشه بلکه باعث کوتاه و بلندی انتهای مو و ایجاد ظاهری ناخوشایند در موها میشه.

برای درمان موخوره موهای تان را درست برس بزنید


به همین دلیل در این مطلب در مورد موخوره و انواع روش های پیشگیری از اون و مراقبت از موها صحبت میکنیم و نکاتی رو برای درمان موخوره و خلاصی از اون پیشنهاد میدیم.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰


 

ابروهای زیبا و پرپشت - ابروها نقش بسزایی در زیبایی صورت و به‌ خصوص چشم‌های ما دارند، یک ابرو زیبا می‌تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد، متاسفانه گاهی پیش می‌آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند و بعضی قسمت‌هاییشان خالی می‌شوند و به همین دلیل دیگر نمی‌توان آنگونه که زیباست آن‌ها را حالت داد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

ابروهای زیبا و پرپشت با راهکارهای خانگی

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌ حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌ حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

آیا در مورد مژه های نازک  خود و رشد کم آنها نگران هستید؟ شما تنها نیستید. بسیاری ازخانمها خواهان مژه هایی ضخیم و پر پشت هستند. مژه های ضخیم و پر، چشم ها را بسیار زیباتر و جذابتر جلوه می دهند.  

چگونه مژه هایی بلند و پرپشت داشته باشیم؟

فاکتورهایی نظیر ژنتیک، سن، برخی بیماریهای خاص، کمبودهای تغذیه ای، عفونت چشمی یا تغییرات هورمونی در بدن در اغلب موارد در داشتن مژه های نازک دخیل هستند. مالیدن شدید چشمها و پاک نکردن آرایش چشمها در انتهای روز نیز می توانند باعث ریزش موهای ظریف و حساس مژه ها گردند.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

آیا شما هم دور و یا زیر چشمتان تیره و گاه سیاه است.تیرگی زیر چشم، یکی از مشکلات نسبتا شایعی است که باعث می‌شود برخی خانم‌ها و آقایان به مطب متخصصان پوست مراجعه کنند.

یکی از شایع‌ترین شکایات در مورد مشکلات دور چشم،تیرگی دور چشم است.گاه این مشکل را حتی در بچه‌ها می‌بینیم.در این موارد باید دانست که تیرگی دور چشم می‌تواند علامتی از زمینه آلرژی در فرد باشد.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

خانم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام می‌دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌های‌شان و برای پوشاندن ناخن‌هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارد انواع کاشت را تجربه می‌کنند.مهم نیست به چه دلیل و با چه انگیزه‌ای کاشت ناخن را انتخاب می‌کنید ؛

مهم این است که با واقعیت‌ها و عوارض کاشت ناخن آشنا شوید. در این شماره انواع کاشت، مزیت‌ها و عوارض آنها را  با متخصص پوست و مو، خلیل صداقت پیشه و کارشناس ناخن، فروزان رستمی مرور می‌کنیم.

  • فاعزه صفایی